Nukkenurkka

Lupa leikkiä ja uskallus unelmoida
 
PääsivuPääsivu  Ohjeet ja tutoriaalitOhjeet ja tutoriaalit  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  GalleriatGalleriat  Kirjaudu sisään  

 

 Kansallispuvut

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1346
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

Kansallispuvut Empty
ViestiAihe: uutta mallia   Kansallispuvut EmptyTo 4 Huhti - 20:12

Kyllä hienoa! mä arvostan myös sitä että puvun tekee puettavaksi ja riisuttavaksi ainakin periaatteessa, hyvähän se on päälle neuloa istuvaksi...ei se ole sama.

Heräsi vaan kysymystä - kun oon vanhan koulukunnan ihminen - niin onko Munsalan puku muuttunu noin paljon?
Silloin siinä oli valkoinen essu. Huivia me käytettiin liivin päällä. Aiemmin mekot oli vekattu - nythän ne on rypytetty tai ei kuitenkaan vekattu.
Ennen hameen pituus oli HUOMATTAVASTI lyhyempi. Puseron hihatkin oli joskus lyhyet pussihihat! Koko asu oli mun mielestä tyttömäisempi.

Myös Hämeen pukuun on tullut muutoksia - joista en pidä, että ei ole enää esimerkiksi mustaa nyöriä vaan joku valkoinen. Musta toi ryhdikkyyttä.
En tiedä miten ny, mutta ennen hiuksissa oli nauha neitosilla, ja myssy rouvilla.


Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Evangelina
Bild Lilli
Bild Lilli
Evangelina


Viestien lukumäärä : 1084
Join date : 22.04.2010
Ikä : 36
Paikkakunta : Keski-Suomi

Kansallispuvut Empty
ViestiAihe: Vs: Kansallispuvut   Kansallispuvut EmptyTo 4 Huhti - 21:48

Tuike: Juu tasku on käsin kirjailtu. Sallitut värit kirjontalangoille on säädetty, mutta kuulemma kirjoja saa valita millä värillä mikäkin osa kuviossa kirjotaan, niin minä päädyin tuollaiseen ratkaisuun.

Tempokisu: Varmasti on voinut olla erilainen aiemmin, kyllähän näistä on vuosien varrella ollut erilaisia versioita. Minulle esiliinasta ja tykkimyssystä sanottiin, että niihin saa tässä puvussa valita itse värin (materiaali silkkiä), kunhan se sopii asuun. Esiliina kuitenkin on yleensä valkoinen, kuten sanoitkin ja tykkimyssy on sininen, luultavasti jossain vaiheessa teen nukelle sellaisetkin, niin päästään lähemmäs sitä yleistä versiota puvusta Smile Tykkäsin vain tuosta vihreästä pienikuvioisesta silkista niin paljon, että päätin valita sen, kun kerran valita sai Wink Huivia saa pitää liivin päällä tai tuolla lailla alla. Itse laitoin sen alle, jotta liivikin näkyisi kuvassa ja koska minulla ei ollut hyvää solkea siihen, niin ei se olisi tuossa päällä pysynyt kauniisti. Hame on nilkka-/pohjemittainen, mikä ei ehkä tuosta kuvakulmasta käy ilmi, mutta ilmeisesti siis on ollut aiemmin lyhempikin versio hameesta olemassa. Hame on vyötäröltä laskostettu.

Tuollainen on siis se virallinen versio, mutta meille esitelty mallikuva asusta oli hieman erilainen, joten ota näistä nyt sitten selvää.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Lähde: [You must be registered and logged in to see this link.]

Mutta löysin myös tällaisen version puvusta, joka on ilmeisesti lähempänä sitä, jonka muistat. Ehdottomasti paljon tyttömäisempi on tämä versio.
[You must be registered and logged in to see this image.]
Lähde: [You must be registered and logged in to see this link.]
Takaisin alkuun Siirry alas
https://nukkenurkka.4umer.com
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1346
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

Kansallispuvut Empty
ViestiAihe: vanha hyvä   Kansallispuvut EmptyPe 5 Huhti - 7:58

Smile joo toi viimeinen kuva on juuri tutumpaa tyyliä. Mä nyt olen joka muussakin asiassa uudistuksia vastaan, ja niin tässä kansallispuku-uudistuksessakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Evangelina
Bild Lilli
Bild Lilli
Evangelina


Viestien lukumäärä : 1084
Join date : 22.04.2010
Ikä : 36
Paikkakunta : Keski-Suomi

Kansallispuvut Empty
ViestiAihe: Vs: Kansallispuvut   Kansallispuvut EmptyLa 6 Huhti - 18:07

Muutosvastarinta on suositeltavaa joissain asioissa Smile Jos itselle haluaisin kansallispuvun, niin tykkäisin kyllä huomattavasti enemmän tuosta jälkimmäisestä mallista, kun se on paljon keveämpi ja monella tapaa modernimpi.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://nukkenurkka.4umer.com
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

Kansallispuvut Empty
ViestiAihe: Kansallispuvut   Kansallispuvut EmptySu 7 Huhti - 14:50

^Samaa mieltä. Mutta kivoja molemmat Smile Hienoa kun joku osaa tehdä kansallispukuja, nostan hattua!
Takaisin alkuun Siirry alas
Evangelina
Bild Lilli
Bild Lilli
Evangelina


Viestien lukumäärä : 1084
Join date : 22.04.2010
Ikä : 36
Paikkakunta : Keski-Suomi

Kansallispuvut Empty
ViestiAihe: Vs: Kansallispuvut   Kansallispuvut EmptySu 7 Huhti - 22:29

Erotin tämän keskustelun omaksi ketjukseen.

Itse olen mietiskellyt, että haluaisin joskus ommella itse kansallispuvun ihan ihmiskoossa ja kävinkin viikolla laavaamassa kaikki kirjaston kansallispukuaiheiset kirjat. Tuntui moni kirja kierrättävän samoja kuvia, joten tarkkoja kuvia yksityiskohdista ei monien pukujen osalta sieltä kautta löytynyt. No se on tulevaisuuden projekti se, joten täytyy jatkaa tutkimuksia ja ehkä pitää käydä kyselemässä asiasta kansallispukukeskuksesta.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://nukkenurkka.4umer.com
Sponsored content





Kansallispuvut Empty
ViestiAihe: Vs: Kansallispuvut   Kansallispuvut Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Kansallispuvut
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Fashion Royalty
» Kesämiehet ja naiset

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Nukkenurkka :: Nukkejen myynti, muokkaus ja tunnistus :: Vaatteet, huonekalut ja tarvikkeet (itsetehdyt ja ideat)-
Siirry: