Yritetään laittaa minunkin kokoelmasta kuvaa.
Mary Poppins: Mary, Bert ja Jane & Michael (Pink Label)Keräilen ahkerasti Disneyn elokuvia, ja rakastan Maija Poppasen "Jolly Holiday" -kohtausta. Ostin nämä nuket Ebaysta, ja uskallauduin avaamaan ne vihdoin pakkauksistaan viime kesänä. Näiden asut ovat niin ihanat... Tämä perhe seisoo telineissään kunniapaikalla Disney-keräilyelokuvien vieressä.
Pirate Barbie (Gold Label) Tämä on kallein ostamani Barbie. Nukke ei mielestäni ollut hinta-laatu-suhteeltaan aivan odotetun veroinen. En ole viitsinyt ottaa nukkea ulos laatikostaan, ja olen jopa pohtinut siitä luopumista. Täytyy laittaa nukke esille johonkin näkyvään paikkaan. Eihän sitä tiedä, jos vaikka kiintyisin nukkeen.
Sparkling Princess: Mulan ja Princess TianaNämä olen ostanut kaupasta uusina. Mulanissa oli jotain perin viehättävää, vaikka muut sarjan Sparkling Princess -nuket olivat mielestäni rumia. Hintakaan ei ollut mahdoton, joten nappasin nuken matkaan. Neidin mekko on tosin ärsyttävän kireä, eikä nukkea saa istuvaan asentoon. Disneyn elokuvan Prinsessa Ja Sammakko ensi-illan aikoihin etsin kuumeisesti Tiana-nukkea, ja löysin sellaisen vihdoin Helsinginreissulla. Nukella on aika iso pää, mutta muuten tämä on nätti tapaus.
Lappi Ken ja Barbie MatkamuistonuketIhastelin näitä aikani LeluTapulissa, kunnes avomieheni lupasi ostaa toisen minulle. Ostin itse toisen kappaleen. Ajattelin avata nämä, kunhan saan tilattua telineitä nukeille.
Gypsy Dancing Esmeralda x2 ja EsmeraldaKuvan kaksi Gypsy Dancing Esmeraldaa ovat molemmat kirpparilöydöksiä, toisella oli vaatteet mukana ja toinen oli naku. Otin ekstrakappaleen kuvaan mukaan lähinnä esittelemään valkeaa mekkoa joka kuuluu Esmeraldan oikeanpuolimmaiselle versiolle. Oikeanpuoleinen Esme on todella hyväkuntoinen nähden että se on ollut minulla jo lapsena. Ihme että lantiohuivi ja hiusnauhakin ovat säilyneet.
Sun Colors PocahontasTämä nukke oli kirpparilöydös. Ressukka on aika kulahtanut ja ränsistynyt.
Fashion Secrets MegaraTämä on myös kirpparilöydös. Nuken hiukset ovat jo parhaat päivänsä nähneet, mutta muuten nukke on hyväkuntoinen. Mukaan löytyivät alkuperäisen mekon lisäksi läpinäkyvä huivi ja kengät.
Water Jewel Magic AladdinLapsuudestani säilynyt tämäkin sankari. Tosin tällä ei paljoa ollutkaan käyttöä, jostain syystä minun Barbieni tykkäsivät enemmän blondi-Keneistä.
Dr. BarbieLapsuudesta tämäkin. Nukke on aika hyvin säilynyt; Vauva on vielä mukana ja stetoskoopista kuuluu nappia painamalla sydämensykettä. Toinen jalka on tosin hieman hamsterin syömä, eikä alla oleva vaaleanpunainen mekko ole välttämättä alkuperäinen vaikka istuukin nukelle täydellisesti.
Generation Girl Tori ja Generation Girl LaraNämä olen ostanut kirpputorilta. Nuket ovat kohtuullisen hyväkuntoisia, etenkin Lara. Kivan näköisiä nukkeja, näistä tykkään.
En nyt millään saa päähäni, että mikä tämä nukke olikaan, vaikka olen sen joskus selvittänyt. Kertokaa viisaammat jos tulee jotain mieleen. Tämä on lapsuudestani, mutta ei jostain syystä lukeutunut suosikki-nukkeihini. Rullaluistimia sen sijaan lainasin usein muille nukeille.
Benetton Christie & BarbieNämä olivat yksiä suosikkinukkejani lapsena. Vaatteet ja romppeet ovat yllättävän hyvin säilynyt. Christien laukku on kadonnut vuosien aikana johonkin. Barbien tukka oli alun perin kauniisti krepattu, mutta sitä on harjattu niin paljon että se muistuttaa nykyään lähinnä pölypalleroa. Minulla oli sarjaan kuuluva Teresakin, mutta menin heittämään sen roskiin muutossa reilu vuosi sitten. Arvatkaa, harmittaako nyt
.
Muut KaunottaretNäillä ei ole enää alkuperäisiä vaatteita tallella, mutta puin neidoille siveellisyyden nimissä jotain paljaan pinnan peittävää. Ensinmäinen nukke on Camp Barbie, jolla on alkuperäisistä varusteista tallella enää lyhtypömpeli ja makuupussi/reppu jossa on pimeässä hohtavia tähtiä. Korvakorut ja sormus ovat myös tallella, ja tukkakin on pysynyt lähes uudenveroisena. Valkoinen mekko on säilynyt lapsuusvuosiltani. Muistan kun ostimme eräältä tädiltä hänen itseompelemia Barbie-vaatteita, tämä lukeutuu niihin
. Seuraava blondi on My first Barbie Songbird Barbie -mekossa. Myös mekkoon kuuluva lintu on sylissä, ja toimii yhä. Kolmas nukke on Style Magic Barbie hirvittävässä kirppis-asussa. Viimeinen blondi on Jewel Hair Mermaid Barbie. Asu on kirppikseltä ostettu, ja istuu äärinmäisen huonosti tälle nukelle.