| Daisy | |
|
+13Lumiche Aliisa kaisatiina Tabitha Maarit Tilpinen Adalmina SweetNeat Silky caracal -Tähtiloiste- Evangelina Santra 17 posters |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Santra Model muse
Viestien lukumäärä : 282 Join date : 16.05.2010 Paikkakunta : Espoo
| Aihe: Daisy Pe 3 Joulu - 23:23 | |
| Etsiskelin Daisy-aihetta, mutta vielä ei sitä oltu perustettu. Itse leikin niillä 6-vuotiaasta asti, kunnes siirryin Sindyihin. Kaverini äiti työskenteli lähikaupassamme - ja aina sieltä löytyi Daisy-nukkeja. Osa kuvan nukeista on ulkomailta (runsashiukset vasemmalla) ja punatukkaisen muistan vaihtaneeni kaveriltani 3-peruukkiseen nukkeeni. Itselleni jäi tumma ja vaalea peruukki, mutta löysin alkuperäisen siiltukkaisen nuken ja sen vaalean peruukin myöhemmin huutonetistä. Daisyt asustavat tässä Bratz-talossa. Daisyjen perään olen viime aikoina uusien bratzien lisäksi eniten haikaillut. Flick-kansiossani Daisyjen kuvat alkavat tästä: http://www.flickr.com/photos/machigo/5229875556/in/photostream/ |
|
| |
Evangelina Bild Lilli
Viestien lukumäärä : 1083 Join date : 22.04.2010 Ikä : 37 Paikkakunta : Keski-Suomi
| Aihe: Vs: Daisy Pe 3 Joulu - 23:47 | |
| Aivan en tainnut Daisy aihetta perustaa, vaikka ensimmäinen kuva, jonka foorumille postasin taisi olla Daisyn kuva Nämä ovat oikein sympaattisia nukkeja, joihin en lapsena ole törmännyt, mutta sitten myöhemmällä iällä. Minulla on kaksi Daisya nykyään, harmahtava hiuksinen ja brunetti. Täytyy ottaa tytöistä kuvia taas jahka kerkiän ja lisätä tähän ketjuun. Shelly ja Tommykin ovat näköjään päässeet mukaan Daisyjen kokoukseen, oikein hyvin pikkuisetkin sopivat porukkaan |
|
| |
-Tähtiloiste- Model muse
Viestien lukumäärä : 237 Join date : 07.05.2010
| Aihe: Vs: Daisy La 4 Joulu - 20:30 | |
| Mulla on myös yksi Daisy, Suomi-verkkari-Daisy, mutta sen verkkatakki on kadonnut vuosien saatossa. Vatsaosan saumat ovat osin auenneet, mutta muuten tyttö on suht hyvässä kunnossa. En ole kuvannut lapsuusnukkejani kovin paljon, mutta joskus kun minulla kenties on jälleen elämää, niin kuvailen. |
|
| |
caracal Pullip
Viestien lukumäärä : 1024 Join date : 06.05.2010
| Aihe: Vs: Daisy Su 5 Joulu - 11:56 | |
| Byääää.... minun on jostain pakko löytää itselleni Daisy! Vieläkin harmittaa, että se ainoa kunnon lapsuuden nukkeni meni serkulle tms. leikkeihin. Yhtään lapsuusajan lelua minulla ei ole säästynyt -johtuen nuoremmista serkuista ja lukuisista muutoista.... Kyllä minä vielä joku päivä sen Daisyn hankin lapsuudestani muistuttamaan |
|
| |
Santra Model muse
| Aihe: Jokin tumma uhkaa Daisy Town'in asukkaita Ke 5 Tammi - 22:25 | |
| Big Jim palasi 30 vuoden jälkeen taas Daisyn luokse... ruskeatukkaisena. Hän oli lähtenyt mustahiuksisena ja ilman vaatteen riepua päällä... paitsi siniset uikkarit. Nyt Big Jim palasi kotiin, mutta alkkaritkin olivat vaihtuneet oransseiksi... Mitä Daisyn pitäisi tästä ajatella? Toisaalla Tony tekee tuttavuutta Daisyn kanssa Samaan aikaan jokin tumma uhkaa Daisy Town'in asukkaita Britt ei vähästä pelästy Minäkö muka uhkaan? Tämä tarinanpoikanen vain aloittaa tilanteita, eikä ole mikään 'tarina', mutta kissa nyt vain sattui antautumaan kuvattavaksi... ehkä kun ei ollut salamaa käytössä. |
|
| |
caracal Pullip
| Aihe: Vs: Daisy Ke 5 Tammi - 23:20 | |
| Ihana kissa! Ei taida kovin paljon häiritä Daisyä Big Jimin väriä vaihtaneet alkkarit, taisi vain innostaa -Daisyn toinen olkapää on jo paljaana |
|
| |
Santra Model muse
| Aihe: Vs: Daisy To 6 Tammi - 0:54 | |
| Hyvä huomio: olen tainnut pitää Daisyjä turhan viattomina... |
|
| |
Silky Takara Jenny
Viestien lukumäärä : 1370 Join date : 05.05.2010 Ikä : 43
| Aihe: Vs: Daisy To 6 Tammi - 15:50 | |
| Oi, Santra, miten ihania kuvia! Nuket, ympäristö -ja tuo kissapeto Mä olen penskasta asti tykännyt Daisystä ihan hirveästi Mulla oli niitä monta, mutta vain yhden olen löytänyt varastosta -onneksi edes sen. Muistelisin että Daisyiltä meni aina polvinivelet rikki ja sitten ne päätyivät kai roskiin. Mutta tämän yhden löysin ja jopa punaiset kengät sille. Niiden innoittamana tein sitten neidille uuden mekon. On tuolla jossain jotain Daisyn vaatteitakin, mutta ei mitään hyväkuntoisia. Mielestäni hän ansaitsi ihan uuden mekon. Jossain topikissa olen tämän kyllä jo esitellyt, mutta hyvä kun avasit Daisylle omansa, kyllä ne sen tarvii Ei aavistustakaan mikä Daisy tää on, kasari kuitenkin.
Viimeinen muokkaaja, Tuike pvm Ke 10 Huhti - 15:36, muokattu 1 kertaa |
|
| |
Santra Model muse
| Aihe: Vs: Daisy To 6 Tammi - 17:03 | |
| En itsekään tunnista Daisyjä. Nukkesi näyttää pehmeämpi-päiseltä (siis: ei henkisesti! ). En tiedä, kuuluko nämä pehmeäpäiset Optimumin valmistamiin Daisyihin? Myöhempiä joka tapauksessa. Daisysi on söpö, vähän aran näköinen - niin kuin ne joskus ovat... Mekko on lennokas - kiva! Olen kasannut Daisy-'talon' vanhoista 70-luvun vihreistä keittiökaapin ovista ja päädyt tein vanhoista kirjahyllyn ja kirjoituspöydän laatikoista. Se on aika outo taloksi, mutta toistaiseksi se on kiva, kun huoneet ovat leveitä ja syviä. 'Talon' voi hyvin myös koota, kun muuttaa. Olen joutunut tämän kokoelman kanssa muuttamaan 2 kertaa, eikä se ole hauskaa. Terassi on nyt keittiönpöydän päällä viemässä tilaa. Ylemmissä kerroksissa on Bratz tai Moxie -talot seininä. "Terassi" on tehty ulkolyhdyn suojasta Tarjoustalosta ja levystä. Tuo Big Jim oli myynnissä vähän aikaa sitten Huutonetissä - ja se näytti ihan lapsuuden poikanukeltani, jonka mun veli varmaan myi kavereilleen myöhemmin. Se oli business-mies jo lapsena, joten Fabuland legoistani olen sitä kautta myös 'päässyt eroon' ja nyt saanut ostaa ne takaisin sadoilla euroilla.. Anyway: omalla Big Jim -nukellani oli lyhyempi tukka (ilman miehisiä pulisonkeja) ja siniset uikkarit. Se oli ainoa poikanukkeni. Saas nähdä, löytäisinkö alkuperäisen kohtuuhinnalla joskus.
Viimeinen muokkaaja, Santra pvm La 8 Tammi - 1:00, muokattu 1 kertaa |
|
| |
Santra Model muse
| Aihe: Vs: Daisy To 6 Tammi - 17:10 | |
| Kissasta vielä: olin antanut sille aiemmin matolääkettä pakottamalla - mutta onneksi se sitten taas laantui jonkin ajan kuluttua, kun tilanne oli ohi. Eläimet ovat niin ihanan anteeksiantavia ja unohtavat 'kokemansa vääryyden' (kunhan ei ole rääkkäystä, tietenkään). Mulla on noita kissoja kolme: 2 tyttöä ja yksi poika (kuvassa). Välillä ne tietenkin pomppivat nukketaloissa, josta syystä oli Daisy-taloonkin pakko asentaa oranssi kaide. Daisyn sänky esim. on niin heikko, että sitä on saanut liimailla pariin otteeseen kissojen pomppujen takia. Ihmeen hyvin kisut ja nuket kuitenkin elelee rintarinnan. Koirat kai saattavat jyrsiä nukkeja? |
|
| |
Santra Model muse
| Aihe: Daisyille Radiosta tutkimusasema La 8 Tammi - 1:18 | |
|
Viimeinen muokkaaja, Santra pvm La 8 Tammi - 13:11, muokattu 2 kertaa |
|
| |
Santra Model muse
| Aihe: Daisytown La 8 Tammi - 1:49 | |
| Daisy 1: Mikä sinun on? Näytät hieman kalpealta! Daisy 2: Minun täytyy hieman levähtää tältä ainaiselta koirien ulkoiluttamiselta... Oletko huomannut, että tuo tumma Daisy on aina Tonyn perässä?! Tumma Daisy: (taas se kävelee vain ohitseni!) Tony: (housuni ovat ihan liekeissä - ja sulamisreaktio alavartalossani vain pahenee... toivottavasti leivinpaperi ja jauho auttaa... on niin hankalaa kävellä...) Keittiössä on syntymäpäivät. Daisy tuskailee kukkien kanssa, koska on allerginen kaikille muille paitsi deiseille. Daisy-siskokset peruukeissa. Omat hiukset ovat lyhentyneet ajan saatossa. Big Jim on jo vaihtanut naista. Seikkalevana miehenä häneen puree paremmin Havoc Daisy, joka on salainen agentti. 30 vuotta odotellut Daisy on surkeana, mutta hän ei tiedä, että hänen oikea sinihousuinen miehensä on tulossa pian Suomeen. Toinen Daisy sai korkkiruuvikiharat... hieman hassun näköinen, ehkä... Toinen kaksosista naureskelee hälle. Kolme jäykkistä, mutta heillä onkin niskat poikki, joten se sallitaan. He ovatkin sitten jo lähes kuolemattomia... haamuja? Daisy: voi itku... me näytetään kaikki ihan samalta... Ei taideta jaksaa enää... Farrah: Meneekö sulla kauan vielä? Munkin pitäisi soittaa... Britt: Joo, mut täältä ei löydy puhelinta... |
|
| |
caracal Pullip
| Aihe: Vs: Daisy La 8 Tammi - 16:06 | |
| Kylläpäs Santra on ahkeroinut! Ja avaruusalukseenhan kuuluu nimenomaan ehdottomasti tuollainen Tiku&Taku tyyny Sinulla on kyllä niin ihanat asumisolot nukeillesi, minun useimmat nukkeni murjottavat laatikoihin pakattuina varastossa, hyljätyt raukat. Sinulla on kyllä aivan upea kokoelma Daisyja! Katsellessani näitä viimeisimmän viestin kuvia, tuli pikkuisia häivähdyksiä lapsuudestani: tuo sininnen, valkopilkullinen mekko on valtavan tutun oloinen -onko se aito Daisy vaate? (josko vaikka omalla nukellani olisi aikoinaan ollut juuri tuollainen?) Ja kampauspöydällä oleva kultainen kirjekuorilaukku minulla on ollut. Hassua muistaa jotain noin pieniä yksityiskohtia lapsuudesta. |
|
| |
Santra Model muse
| Aihe: Vs: Daisy La 8 Tammi - 17:19 | |
| Kun on vielä rippeet lomasta, on kiva olla omassa maailmassa ilman stressiä. Vuorokausirytmikin on mennyt ihan päälaelleen, kun yhtenä yönä piti vahdata USA:ssa sulkeutuvaa kohdetta, jota en halunnut päästää livistämään, kun näytti olevan halvalla saatavissa. Daisyn sinipilkullisen mekon aitoudesta en tiedä, mutta se oli muistaakseni nukella, kun ostin nuken. Juu-u: kaikki Daisyn pikkutilpehöörit (kuten käsilaukku) herätti mussakin koko lapsuuden eloon... Radioon pitäisi saada sellainen lentävä fiilis: se varmaan pitäisi sijoittaa jonnekin ylemmäs ja laittaa jotain avaruudellista. Mites se Moxie Teenz jakselee? Toys'r'us sivuilla näyttäisi olevan Bijou taas myynnissä... |
|
| |
-Tähtiloiste- Model muse
Viestien lukumäärä : 237 Join date : 07.05.2010
| Aihe: Vs: Daisy La 8 Tammi - 19:44 | |
| Ihania tilannekuvia! Paljon tilaa ja tilpehööriä!
Mulla on kanssa kasari-Daisylla ollut kultainen kirjekuorilaukku ja tuo punainen käsilaukku, jossa on kultainen ketju. Oon saanut ne ehkä joskus 1984-87 vuosien välillä, en muista ihan tarkkaan, mutta ne on vielä tallella. |
|
| |
Silky Takara Jenny
Viestien lukumäärä : 1370 Join date : 05.05.2010 Ikä : 43
| Aihe: Vs: Daisy La 8 Tammi - 19:45 | |
| Voisko tuon radion ripustaa roikkumaan? Sais sitä lentävää fiilistä Nää Santran kuvat on ihanan nostalgisia Ja aivan ihanat kuvatekstit! Salainen agenttikin Upeita Daisyja Miten olet muuten saanut niiden hiukset noin kauniiksi? Kestääkö Daisyn tukka kuumaa vettä? Ei? |
|
| |
Santra Model muse
| Aihe: Vs: Daisy La 8 Tammi - 21:40 | |
| Havoc Daisy itse asiassa on OIKEASTI salainen agentti Lentävä radio olisi hyvä! Ja outo valaistus. Osaakohan kukaan täällä säätää sähkön kanssa ja osaisi neuvoa valaistusasioissa? Pelkään saavani sähköiskun... Kaikkien Daisyjen tukka EI todellakaan kestä kuumaa vettä. Varsinkaan strawberry blondie. Yhden lapsuuden ballerinan tukan 'kähersin' lampaan villamaiseksi mössöksi. Se vaan kutistui silmien edessä. Vasemmalla harmahtavan vaalea normihius - itse kuumalla vedellä käherretty tukka. Keskellä strawberry blond - ei kannata uittaa kuumassa, koska menee seuraavan nuken näköiseksi lampaan villaksi. Nämä molemmat kestää kuumaa: vasen on vastikään käherretty. Korkkiruuvikiharaiselle nukelle käytin lämmintä vettä: sekoitin kiehuvaa vettä kuumaan veteen. Asteita en tiedä, mutta ei siis ollut kiehuvaa, mutta aika kuumaa. Lopuksi sulatin lisää hiustenkuivaajalla todella varovasti, 'suihkaus' kuumaa ilmaa kerrallaan vaan. Tämän tyyppinen hius, siis se perinteinen Daisy-hius, ei kestä kuumaa. En ole kiehuvaa vettä kokeillut, mutta näen hiustenkuivaajalla jo, että hius alkaa sulamaan. Toisaalta korjasin punertavahiuksisen peruukkinuken nuhjuista peruukkia aika lailla vain 'suihkauttelemalla' kuumaa ilmaa hiustenkuivaajalla ja tein siihen kiharat uusiksi. Eli huomattavaa varovaisuutta matkaan. Sen verran lapsuuden nuken lampaanvillaiseksi tekeminen harmitti, mutta onneksi löysin melkein vastaavan nuken uudestaan. |
|
| |
Santra Model muse
| Aihe: 9 inch nukkeja - uusi mielenkiintoni kohde Pe 25 Helmi - 14:21 | |
| Lisää olentoja Daisy Towniin. Poliismestari Karhunen valvoo DaisyTownia Amy on Karhusen apulainen Daisy-kloonit ? Hullu Hatuntekijä Bratz-kropassa (koska muut eivät sopineet - ja tämäkin on hiukan nafti). Ostin pikkufiguurin Hullusta Hatuntekijästä, josta otin pään tälle nukelle. Vaatteita minulla ei ole ja odottelen parempaa vartaloa, johon voisi pään tyrkätä. Hankin myös Mattelin Barbie-version Hatuntekijästä - mutta jälleen kerran: en vain pidä sen honkkelista koosta. Johnny Depp ei ole pitkä, vaan tavallinen... Austin Powers esittelee Felicity Shagwellille MOJOaan. Näin Powers-elokuvat vasta nyt - ja riemastuin niistä. Oli pakko hankkia tuo hahmo, vaikkei se ole oikein Austinin näköinen. En ymmärrä, millaisia 'taiteilijoita' näitä nukkeja on tekemässä, kun kasvojen muotoakaan ei saada oikein. Mattelin näköisnuket varsinkin ovat usein ihan kauheita (MadHatter on yksi parhaista, mutta siinäkään ei oteta huomioon Hullun Hatuntekijän kahta eri puolta, joissa on selkeästi erilaiset tummemmat meikit. Lisäksi Deppillä on leveähköt kasvot, eikä kapeita kuten näissä 'näköisnukeissa'). (Omat 'näköisnukkeni' ovat tietenkin ihan omiani, enkä edes osaisi tehdä mistään minkään näköistä, kunhan leikin... mutta olisi kiva, että näköisnuket, joita on tekemässä muotoilijat, olisivat edes hiukan alkuperäisten näköisiä.) Dr. Evil - Austin Powersin vastustaja - ja hänen Mini Me -klooninsa ja Frau-rouva (hieman mojo-tunnelmissa, ei niin tiukkana, kuin yleensä) + 2 kissaa: Mr. Biggelsworth & mini-Mr Biggelsworth |
|
| |
SweetNeat Fashionista
Viestien lukumäärä : 75 Join date : 06.03.2011
| Aihe: Vs: Daisy Su 6 Maalis - 20:46 | |
| Oi miten tuli lapsuuden muistumia näitä katsellessa... Minulla oli myös tuollainen dalmatiankoira punaisine kaulapantoineen ja talutushihnoineen, ja kaksi ballerina-Daisya sekä yksi josta en kuollaksenikaan muista mikä se oli asunsa puolesta - kenties jokin sairaanhoitaja?
Pitääkin ihan käydä kaivelemassa vaatehuoneen perukoilta vanha nukke(muisto)laatikko ja katsoa missä kunnossa minun Daisyni oikein ovat... |
|
| |
Santra Model muse
| Aihe: Vs: Daisy Su 20 Maalis - 22:55 | |
| Olisi kiva nähdä, millaisisa Daisyjä lapsuudesta on jäljellä! Aina on muutenkin mielenkiintoista nähdä niitä ihmisten lapsuuden nukkeja, kun ne on sitä mennyttä maailmaa. Jostain syystä mua kiinnostaa juuri nyt 70-luku erityisesti (ja 60-lukukin) tyylillisesti: voimakkaita värejä jne.
Toivottavasti lähetät kuvia nukeistasi! |
|
| |
Adalmina Pullip
Viestien lukumäärä : 1037 Join date : 03.05.2010
| Aihe: Vs: Daisy Ma 21 Maalis - 0:32 | |
| Olipas täälä paljon kivoja kuvia! Musta karvainen linssilude ...ja Daisytown Mä meen aina sekaisin Daisyjen ja sindyjen kanssa enkä muista kumpaa lajia mulla on ollu. Luulen aina että Sindyjä. Mutta pongasin kuvista ainakin kaks Daisya jotka mullakin on lapsena ollu ja tallessa ovat vieläkin Toisen vaatteet on vaan entiset |
|
| |
Tilpinen Gateway Barbie
Viestien lukumäärä : 41 Join date : 03.05.2010
| Aihe: Vs: Daisy Ma 8 Elo - 14:44 | |
| Viime lauantaina löysin kirppikseltä Daisyn, josta tuli Riekko. Nimi on syntynyt siitä, kun kerran kuulin Ryookon väärin, ja olin suunnitellut tätä hahmoa alunperin Momokoksi. Sopii kyllä hyvin näinkin. (ja kamera on huono, ei voi mitään) (Mikään muu kuvassa näkyvä ei tullut nuken mukana, sillä oli vain oudot ja huonosti istuvat vaatteet.) Kun sitten nyt päädyin lukemaan Daisyistä, tunnistin ainakin kolme Daisyn vaatetta, jotka minulla on välillä ollut. Ne olivat tulleet nukenvaatepusseissa kirpputoreilta barbinvaatteitten seassa, luulin niitä kotitekoisiksi ja myin ne itsekin kirppiksellä. Nyt vähän harmittaa, kun tiedän mitä ne olivat ja niille olisi käyttäjäkin. Lisäys 2012: Tuo Daisy ei lopulta sopinut nukkejoukkooni ja myin sen. Riekoksi aion nimetä Momoko-nuken, jos joskus hankin sellaisen.
Viimeinen muokkaaja, Tilpinen pvm Pe 20 Tammi - 19:00, muokattu 2 kertaa |
|
| |
caracal Pullip
| Aihe: Vs: Daisy Ma 8 Elo - 16:42 | |
| Voi ei Tilpinen minkä ihanuuden olet kirppikseltä löytänyt!! Onnittelut!!!! Ja hauska kuva! |
|
| |
Evangelina Bild Lilli
Viestien lukumäärä : 1083 Join date : 22.04.2010 Ikä : 37 Paikkakunta : Keski-Suomi
| Aihe: Vs: Daisy Ti 9 Elo - 10:13 | |
| hieno löytö ja hauska kuva Daisysta "luonnon" keskellä. Eihän kaiken tarvitse aina olla järjestelmäkameralla kuvattua ja huippulaatuista, tämä kuva toimii hienosti näinkin |
|
| |
Maarit Model muse
Viestien lukumäärä : 288 Join date : 03.05.2010 Paikkakunta : Keski-Pohjanmaa
| Aihe: Vs: Daisy To 11 Elo - 9:08 | |
| eilen löysin kirppiskierroksella mielestäni daisyn, maksoi kokonaisen euron. Hiukset oli lyhennetty ja polvimekanismit rikki, mutta muutoin tosi suloinen tapaus. Yritän jossakin vaiheessa muistella mun flickr tunnukset ja laittaa kuvan nukesta tänne, toivottavasti joku pystyy varmentamaan että on todella Daisy ja mahdollisesti sen että onko baletti vai mikä daisy.
Jaloissa oli jonkin verran tätä sulamisongelmaa, millä sitä pystyy estämään/korjaamaan?
Sitten tuo hiuksisto, kannattaako daisyä re-rootata? Onko kukaan rootannut? |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Daisy | |
| |
|
| |
| Daisy | |
|