Nukkenurkka

Lupa leikkiä ja uskallus unelmoida
 
PääsivuPääsivu  Ohjeet ja tutoriaalitOhjeet ja tutoriaalit  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  GalleriatGalleriat  Kirjaudu sisään  

 

 netistä ja ebaysta ostaminen

Siirry alas 
+9
Evangelina
Isilra
Mimosa
Milia
caracal
SweetNeat
Santra
Silky
tempokisu
13 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4  Seuraava
KirjoittajaViesti
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1348
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyKe 26 Joulu - 14:46

Katsoin tällaisen aiheen aika hyväksi. Jos ja kun tulee ongelmia.

Ainakin yhden ongelman olen nyt ebayssa havainnut.
Nimittäin kahden oston yhteydessä - ilman mitään infoa kuin vasta maksukuitissa - minulta veloitettiin postituskuluja aika hurjasti, johonkin Pitney Bowes-systeemiin.
Huusin nuken tuolin ja pöydän, piti olla shipping jotain 38 taalaa mikä on ihan normaali, mutta olikin veloitettu tuplasti, ja osa meni sinne Pitney Bowesiin.
Eilen huusin nuken pikkumekon 66 taalaa ja shipping oli 1.95, mutta veloitettiin hulppeat 48taalaa, ja taas Pitney Bowesiin.
Kysyin myyjältä, mutta tämä ylimääräinen shipping ei mene myyjälle vaan tonne firmaan.

Uskaltaako ebaysta enää ostaa! noi shippingit on ihan tajuttomia, suhteessa ostokseen - nuken mekon postitus 48 taalaa!
Onko muille käynyt näin?
Onnistuisikohan jos pyytää myyjältä erillistä laskua, olen aina maksanut suoraan "pay it now".
Siis tosi ikävää jos tämä on käytäntö, sillä noi paketit menee vielä tulliin niin tulee tuplahinta kohta kaikesta.

Myös nettitullauksen kanssa olkaa huolelllisia, kerran usd- valuutta meni vahingossa rial-iksi, ja ei uskottu että vahingossa se meni, jouduin maksaan tulpatullit.

Tekisi nyt todella mieli tehdä joku koe-osto ebaysta, että onnistuuko se normaalisti enää! Mutta varoituksen sana todella tuosta automaattisesta lisämaksusta.
Lisäksi tässä uudessa systeemissä on ihan outo tracking. Yleensähän paketit tulee koodeilla jotka alkaa:
EM123456789US tai CW123456789US...ja tämä ebayn oman postitussysteemin koodi on muotoa UPAAAA000000001223456677 ( paljon jotain)
ja sitä sitten ei löydä enää postin omalla haulla, kuten noita muita on voinut seurata kun ovat Suomeen rantautuneet.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyKe 26 Joulu - 15:07

Mä en ole ikinä tykännyt eBaysta (liikaa houkutuksia Laughing ) mutta toi kuulostaa jo epäilyttävältä...

Olen itse tykännyt Gigi´s Dollsista Saksassa, mutta se lopettaa vuodenvaihteessa Crying or Very sad Crying or Very sad Käykääpäs katsomassa [You must be registered and logged in to see this link.] -pääasiassa Barbeja mutta paljon muutakin. Varsinkin kasareita mulle on sieltä kertynyt vaikka millä mitalla Smile Paljon vintagea ketkä tykkää mutta minusta ihan kamalan kalliita. En tosin ole vintage-asiantuntija. Huippunopea ja hyvä palvelu, osaavat hyvää englantia.

No sitten jää Pink Ponytail ja Angelic Dreamz... PinkPonytail on mun suosikki kisu hali


Ja julkaisenpa myös mun "mustanlistan" Twisted Evil
-Atelier Kathy, Hollanti: kamalan kauan meni ennen kuin vastasivat. Olin niin tympiintynyt odottamaan että vastasin että anti olla kun ei kerran nopeampaa palvelua tule.
-Elli´s dolly mansion, Saksa: ei ikinä tullut vastausta.
-Think Pink, Hollanti: vastausaika täälläkin pitkä, NRFB nukke (silkki!!!) tuli hypisteltynä eikä pakkaaminenkaan ihan 100% täyttänyt mun laatuvaatimuksia, ihan ok kyllä... Saattaisin tilata uudelleen jos saisin jotain kivaa halvalla...
-Suzanne´s dolly dreams, USA: ei ikinä vastattu mutta kauppa oli ilmeisesti jo lopettanut kun laitoin mailia.

Eva poistaa jos tällainen lista on liian julma foorumille julkaistavaksi grinning



Takaisin alkuun Siirry alas
Santra
Model muse
Model muse
Santra


Viestien lukumäärä : 282
Join date : 16.05.2010
Paikkakunta : Espoo

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyKe 26 Joulu - 19:55

tempokisu kirjoitti:
Katsoin tällaisen aiheen aika hyväksi. Jos ja kun tulee ongelmia.

Uskaltaako ebaysta enää ostaa! noi shippingit on ihan tajuttomia, suhteessa ostokseen - nuken mekon postitus 48 taalaa!
Onko muille käynyt näin?

Kerran ebay'ssä, kun bratz nuken postimaksut olivat Eurooppaan 20 dollaria, ja myyjä sanoi, että ainoastaan Ranskaan ja Englantiin on 20 ja muualle 30, niin sanoin, etten maksa, koska ilmoituksessa oli 20. Sanoin myös, ettei Suomi ole latinalainen kaaosmaa, Ranska tai Italia, joten en ymmärrä hintojaan. Ehkä se oli amerikkalaiselle liian rasistinen kommentti. Ei taipunut. Kauppa peruttiin, enkä ikinä osta kyseiseltä hepulta mitään - oli kuinka harvinainen nukke tahansa. Tapaus pitää nukkesivustoja ja tekee Bratz arvioita jatkuvasti nettiin. Teki mieli antaa huono palaute, mutta en viitsinyt.

Aina, jos sivulla ei mainita Suomeen postikuluja, niin kysyn niitä myyjältä etukäteen. Jos pyytää ylimääräistä, mitä on mainittu sivustolla, en todellakaan suostu.


Viimeinen muokkaaja, Santra pvm To 27 Joulu - 10:30, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1348
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: laiskat amerikkalaiset myyjät   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyKe 26 Joulu - 23:38

Oh, ootte tiukkoja! Postikulut on myös Suomesta Usaan nukkepaketille 30-40euroa, joten ymmärrän sen kyllä. Monta kertaa ebayn valmiiksi laskettu posti ei aivan ole tarkkaan, yleensä rehellinen myyjä on palauttanut liikaa maksettuja postikuluja, ihan on tullut yhtäkin dollaria, arvostan tällaista elettä kyllä paljon.
Kun olen kertonut suomen tullin 23% tavaran arvosta, ovat kauhistelleet että aivan liikaa! olen ihan samaa mieltä. Yleensä lasken ostoksen hinnan että on kokonaisuudessaan sama euroissa kun se on dollareissa ilman tullia. Ihan joka myyjä ei laita sitä oikeaa hintaa, esimerkiksi Shing Mang laittaa yhden nuken arvoksi noin 20 taalaa, niin yksittäiset nuket ovat tulleet mukavasti tullitta.
Ongelma on sitten se, kun myyjä on laittanut hinnaksi pienempää, mutta kuitenkin menee tulliin, ja siitä pienemmästä hinnasta ei ole kuitenkaan kuittia, JOS sattuvat vaatimaan lisäselvitystä.
Olen todella monasti maksanut oikeasta arvosta tullin, ja kun paketti tulee mulle niin - kas, olikin ihan eri hinnalla. Tuntuu ettei tullissa katsota sitä paketin päällä olevaa ollenkaan? Tai itse asiassa kysyinkin asiaa kerran ja virkailija kertoi etteivät ole siitä kiinnostuneita, vaan alkuperäisestä kuitista.
Mutta jos vie Gisellen pakettiin Vanessan kuitin? Paypal kuitissahan ei ole lähettäjän oikeaa nimeä, on vain se paypal-osoite.

No, äsken sen ihanan mekon myyjä sitten perui kaupat, vaikka vastasin että antaa olla tiedän sitten ensi kerralla olla varuillani näistä lisäkuluista.
Aika pettynyt, valvoin kolmeen asti yöllä sen huudon takia, ja huuto oli satasen, johon olin varautunut. Että sinänsä halusin vain selvyyden mikä se lisämaksu oli.
No, uutta mekkoa metsästämään ( mutta se oli hieno ja uniikki...)

Kyseinen myyjä kertoi että tämä lisämaksu on postituspalvelusta. Kas kun amerikkalainen on tottunut siihen että posti hakee myös lähetettävät paketit kotoa, ja myyjän ei tarvi kun pakata.
Nyt hänen olisi IHAN ITSE LÄHDETTÄVÄ POSTIIN lähettämään paketti! Vastasin hänelle että no niinhän me Suomessakin joudutaan kotimaan pakettienkin kanssa tekeen.
Ihme laiskimuksia.

Mutta auttoi että kysyin yhdeltä myyjältä, miten postittaa onko tätä ebayn postipalvelua? Ei ollut, joten tein koe-oston, johon EI tullut PitneyBowes-lisämaksua.
Jospa joku Norma Desmond sitten tulisi tännekin asti, yksi on viipynyt matkalla 3 ja puol viikkoa, yhtä ei ole edes lähetetty niin jos tämä tulisi?
Siinä mielessä Laure Belle on ihan huippupaikka ostaa, paketti tulee 200% varmuudella, ja nopeastikin vielä.

Omat ebay ostoni vähenee nyt paljon ( mikä ei ole huono asia) koska tuo postitus pitää varmistaa nyt aina erikseen. Ellei sitten ole niin ehdottoman wanted-asia josta voi sen maksaa.

Barbie-nukkeja on myös Saksasta bdollsplanet.de, ja tämäkin on hyvä paikka ostaa. Tulee erikseen varmistus paljonko pitää maksaa, niin ei mene automaatin kautta.
( ai joo, sieltä pitääkin ostaa vielä yksi Jack Sparrow..)

Angelic Dreamz on myös ihan hyvä ostopaikka, mutta sieltä lasketaan se postitus automaattisesti ja maksaessaan sitä ei ensin tiedä. Postikulut on aika isot, samoin kun Integrity Toyssilla, lähelle 50 taalaa nukke-paketista.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Santra
Model muse
Model muse
Santra


Viestien lukumäärä : 282
Join date : 16.05.2010
Paikkakunta : Espoo

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 27 Joulu - 10:28

Koska itse ostan vain halpisnukkeja, Bratzejä tai Monster high -nukkeja ebaystä, niin yleensä en maksa postimaksuja kuin 10-20 dollaria. Yleisin hinta on 16 dollaria. Koska nukkeja saa muualtakin, niin minun ei ole pakko maksaa 30-40 dollaria, eikä siinä olisi mitään järkeäkään, koska nukke itsessään maksaa vähemmän. Ymmärrän, että kalliimmilla nukeilla on korkeammat postikulut, koska myyjäkään ei halua riskeerata katoamista.
Takaisin alkuun Siirry alas
SweetNeat
Fashionista
Fashionista
avatar


Viestien lukumäärä : 75
Join date : 06.03.2011

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 27 Joulu - 12:21

Minua hieman hämmentää, sillä olen ostanut vaikka sun mitä eBaysta ja ihan äskettäinkin, enkä ole ikinä tällaiseen lisämaksu-postitustapaan törmännyt. (Onneksi!) Myöskään erilaisesta postiseurantakoodista ei ole tullut vielä mitään vastaan.

Oletteko saaneet vihiä, onko kyse jostain erikoispalvelusta jonka tietty myyjä (/myyjät) on ottanut käyttöön, vai onko kyseessä tosiaan kaikkiin ostoksiin vaikuttava tekijä? Mielestäni noin merkittävä lisämaksu etenkin pieniin ostoksiin on hyvä peruste peruuttaa kaupat ja vaatia rahat takaisin, ellei sitä ole hyväksynyt missään vaan se on veloitettu erikseen ilmoittamatta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 27 Joulu - 14:59

Minustakin se USD 30-40 on ihan hyvä postitushinta, varsinkin jos siis puhutaan keräilynukeista. Jos nukke on kallis, otan mieluummin trackingin ja kalliimmat postarit jo ihan mielenrauhan vuoksi tongue

Santran kanssa samoilla linjoilla siinä että jos nukke on jopa noita postareita halvempi niin siinä tapauksessa en maksaisi noin paljon. En ole ikinä tilannut ulkomailta Bratzeja tai Monstereita joten en osaa sanoa niiden postareista mitään... USD 30-40 kuulostaa liian suurelta summalta niille.
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1348
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: postimaksukone?   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 27 Joulu - 15:19

Olen joutunut tuon lisämaksun kohteeksi nyt kolme kertaa.

Otetaan nyt tuosta hieno tuoli, huusin samanlaisen mutta vaalea kangas ( olisipa tuo ollut silloin..)

[You must be registered and logged in to see this link.]

Tähän ostokseen tuli juuri 45 dollaria ylimääräistä, tuon ilmoituksessa mainitun postimaksun lisäksi, joten enpä uskalla enää toista tuolia huutaa. Tuolikin oli 165taalaa sitten loppujen lopuksi.

Tuossa ei ole mitään infoa asiasta. Kyse on kuitenkin Pitney Bowes Inc. palvelu, varmaan joku sellainen kun hakee paketit myyjän kotoa ja hoitelee eteenpäin, toki se maksaa, mutta en mä sitten taas siittä maksaisi. Senkin pitäisi ehdottomasti näkyä se KOKO postikulu tuossa ennen ostopäätöstä/huutopäätöstä.
Ja lisämaksu kun ei näy myyjän tilillä, se menee tuonne Pitneylle. Myyjä oli ensin ihmeissään ei hän voi palauttaa kun ei ole sitä saanutkaan...sitten perui kaupat ja kas, sain Pitney Bowesin maksunkin takaisin.

En tiedä onko sama, mutta tuossa olisi ah niin luotettavalta keskustelupalstalta ( en käy mutta etsin haulla pitney bowes googlella) suomi24.fi asiaa tuosta, jonkinlaisia kuluja tulee siis myyjälle tuon käytöstä niin sehän napataan toki ostajalta...eli onko toi nyt joku laite, vai postipalvelu??

[You must be registered and logged in to see this link.]


Joku voi kokeilla ton myyjän kanssa, noi on todella upeita noi tuolit. Kun paketti tuli, huokaisin ihan ihmetyksestä että OHO, onpa upea! Ei muuten mennyt tullin kautta, että sinänsä säästin sitten siinä.
Mutta pointti on todella yllätykselliset tuplapostikulut, esimerkiksi juuri joku pieni nuken mekko.
Nyt kyllä näyttäsi että tulli nappaa kirjatut kirjeetkin, yleensä ovat tulleet suoraan postiin ilman tullia kirjekuoret.

Kyllä mä jatkossa todella kysyn ennen ostosta tai huutoa että "käytätkö pitney bowes-postitusta, se tietää minulle tuplapostikuluja ja jos asiasta voisi silloin vielä neuvotella?

Postimaksuhan riippuu lähetyksen koosta ja painosta, ja siitä millä tavalla lähettää. Priority, First Class, Economy, kirjattuna kirjeenä tai ihan tavallisena kirjeenä. tavallisella kirjeellä ei vaan ole seurantakoodia, pidän nykyisin tuota seurantakoodia aika tärkeänä kun on postin kulku niin hidasta ollut että vähän tietää missä mennään.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
caracal
Pullip
Pullip
avatar


Viestien lukumäärä : 1024
Join date : 06.05.2010

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 3 Tammi - 13:45

Ja nythän on tullausrajankin madaltunut 22euroon -että lähes kaikki menee sitten jatkossa tullin kautta. Mahtaa sinne tulla lisäpuuhaa kiitettävästi...

Ihme maksulta kuulostaa tuo lisämaksu! Pitäisi tosiaan ehdottomasti edes näkyä postikuluissa, niin tietää raskiiko jotain ostaa vaiko ei. Onko muille tullut vastaan tuota maksua? Tuleeko se vaan jenkkilästä, vai ihan mistä päin maailmaa vaan? En taida ostaa mitään eepparista ennen kuin asia selviää -en tosiaan halua yllärikuluja.
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1348
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: pahus!   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 3 Tammi - 20:42

affraid affraid

Mitä, tulliraja 22e!! EPÄREILUA! ei kovasti tule ostettua ihan tolla hinnalla kun postitkin on enempi!

voi kökön kökkö.

Tuo "Pitney Bowes" maksu on varmaankin vain laiskoilla usalaisilla, jotka eivät viitsi viedä pakettia ite postitoimistoon vaan hoitavat asiat jotenkin tuon kautta?
Siitä selviää kyllä ihan että ensin kysyy myyjältä, ja kun olen kysynyt niin ihan kun ennenkin normaalisti useimmat tekevät.
Tuon toki näkee kyllä siinä vaiheessa kun olet painanut "pay now" ja sivu siirtyy paypal-sivulle. Kirjaudut sivulle ja siinä näkyy se summa, jos ei olekaan se mikä ebayn ostosivulla oli, niin lopettaa maksamisen ja laittaa viestiä myyjälle vaikka kertoo että postimaksuiksi ilmoitettiin infossa tämä, saisinko uuden laskun tms.

Mutta toi tullauksen rimanalitus todella harmittaa!

Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Milia
Model muse
Model muse
Milia


Viestien lukumäärä : 338
Join date : 03.05.2010

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 3 Tammi - 22:15

Argh, no niinpä tekee: [You must be registered and logged in to see this link.]

ja tuossa on [You must be registered and logged in to see this link.]
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1348
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: arpapeliä   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 3 Tammi - 22:44

No, joskus käy kivasti ja joskus kökösti.

1. ostettu nukenvaatteita, myyjä laittaa arvoksi 43 dollaria. menee tulliin ja minä tullaan sillä oikealla hinnalla ( 119dollaria).
2. Ostettu Thorin Oakenshield ooak nukke ( kuvia myöhemmin!) hinta MERKATTU 300 dollaria ( oli se enempi) mutta ovela ukkeli niin ei jäänyt tulliin!
3. ostettu NUKEN MONOT tulee pienessä kirjekuoressa - ja tulliin. Tosin ei tarvinu maksaa kun laitoin monojen kuitin selvitykseksi.
4. todella usein tulee tullausilmoitus, ja tullaan, ja kun paketti tulee kotia niin arvo on merkattu jotain pienempää kuin oikea arvo. Vähänkö harmittaa silloin.

Tuntuu ettei ol emitään logiikkaa.



Jos ostaa fr nukkeja niin Shing-Mangilta ( Jigamaree) yksi nukke tulee arvolla 18dollaria.
Joe Blitman lähettää myös pienehköt paketit kirjeenä ja jollain 20 dollarilla.
Kannattaa tilata Laure Belleltä, jos ehtii pre-orderihässäkkään, tai muualta euroopasta.

No, ajattelee positiivisesti että karsiutuuhan usasta ostaminen, ja ylipäätään ostaminen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Milia
Model muse
Model muse
Milia


Viestien lukumäärä : 338
Join date : 03.05.2010

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 10 Tammi - 14:22

Ja miksi ne jo tilatut Jenkki paketit tököttää jossain USPS:n huomassa...

Tammikuun uutisissa: [You must be registered and logged in to see this link.]

.
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1348
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: valtio tarvii rahaa   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTi 15 Tammi - 20:00

No niin. Nyt sitten pienet kirjeet joissa on nuken mekko tai jotain pientä 0.14kg jää tulliin.

Juuri tullausilmoituspyyntö 0.14kg kirjeestä, tuolla lähetystunnuksella alkaen MX123456789XX ei tietysti hoksaa mikä kirje on kyseessä,
lähettäjä on laittanut LJ-alkavalla tunnuksella.
Tullaan tuolla halvimmalla hinnalla mistä on kuitti.

Mutta tätä se siis tulee olemaan, aiemmin 50 dollarin paketit ok, nyt maksetaan alvit. Joka sekin nousi prosenttiyksikön.

Lisäys: hienoa, tulli vaatii peräti lisäselvityksen kun 0.14kg kirjeessä oli 42.99dollarin puku, posti 7.95 dollaria.
Taas yksi lisäpäivä toimitukseen, tullin maili tulee vasta huomena, ja töistä en voi liitettä kuitista lähettää.

IHAN MAHTAVAA PILKUNN*** no, viilaamista sitten.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Mimosa
Model muse
Model muse
Mimosa


Viestien lukumäärä : 225
Join date : 25.08.2011

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTi 15 Tammi - 23:38

Huoh... Tekee kyllä kohta mieli vaihtaa asuinmaata, kun kaikki tiukentuu koko ajan. No, toivottavasti näistäkin veroista napsittavat varat menevät hyvään käyttöön.
Takaisin alkuun Siirry alas
Isilra
Kirppisnukke
Kirppisnukke
Isilra


Viestien lukumäärä : 11
Join date : 23.09.2012
Paikkakunta : Pohjoinen

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyKe 16 Tammi - 17:54

Ompas ihmeellisiä lisämaksuja! Ja vieläpä noin suuria! Muutenkin postimaksut kismittää. Kuulostaa ihan huijaukselta, jos maksun näkee vasta Pay Pallin maksuvaiheessa. Sinällää omituista toimintaa Ebaylta, niistä myyjistä nyt puhumattakaan. Saisivat varoittaa. En ole noihin vielä törmännyt, mutta hyvä tietää, että osaa pitää silmänsä auki. Shocked

Ja tuo uusi tullirajahomma on ihan.... ! En ole kovin montaa kertaa mattanut tilata jenkeistä, mutta nyt jäävät sitten nekin kerrat väliin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://twiceasfancy.blogspot.fi/
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1348
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: valtiolle rahaa   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyKe 16 Tammi - 19:43

ops, toivottavasti en peljästyttänyt ihan!

Tuo "Pitney Bowes" on ihan ihme homma, eli kehoitan tarkkailemaan JOS siihen paypal maksuun ( kirjautumisen jälkeen ) tulee eri summa kuin mikä oli ebay-ostossa "pay now".
Ennen kun maksaa, tai yleensä huutaa tai "buy it now" pitäisi posti- ja käsittelykulujen olla ehdottomasti nähtävissä. Jos olisi suomenkielinen sivusto niin laittaisin ilman muuta noottia, että KOKO summa tiedoksi ENNEN ostoa!

Tullausrajan lasku näkyy nyt siinä, että pienemmät kirjeet menevät myös tulliin - nuken mekko, monot tms.
Se pitää vain nyt ottaa huomioon ostaessa. Isommissa ostoissa ei sinänsä haittaa; yleensä ainakin oma oletusarvoni on että tullia tulee.
MUTTA jotain hyvääkin! Jotkut paketit luikahtavat edelleen tullin ohi. Harvat, mutta jotkut kuitenkin. Paketin lähettäjä laittaa aika usein kirjeenä ( lähetyskoodi muotoa LJ123456789US) jolloin se tulee suoraan postiin.

Valtio kerää nyt rahaa vähän joka paikasta; kela-korvaukset pieneneivät, alv vaikuttaa kaikkeen, ja vaikka mitä ajoneuvoveroa kehitellään.
Miten tavallinen veronmaksaja hyötyy, kun tuntuu että palvelutkin huononevat koko ajan, kysyn vaan ( sori meni politikoinniksi).
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Milia
Model muse
Model muse
Milia


Viestien lukumäärä : 338
Join date : 03.05.2010

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyKe 16 Tammi - 22:33

Minua keljuttaa ihan sunnattomasti kun nukke on ollut kohta kuukauden matkalla ja myyjä pitää mykkäkoulua, toinen nukke joka myyjältä tuli oli rikki. Kaula oli murtunut ja yritin korjata sitä... eihän siitä tullut mitään, eli maksoin periaattessa pelkästä päästä koko nuken hinnan. Kyllä pistää vihaksi...
Sanoo että nukke oli kunnossa kun lähti mutta kun tuli niin nukke oli pakattu tosi kehnosti vain paperiin ja laitettu isoon laatikoon, jossa nukke on päässy vapaasti hakkautumaan laatikon seinämiä vasten ja olen muulloin aina maksanut yleensä Priorityn (seuranta ja vakuutus) niin ny myyjä on näiden kohdalla päättänyt laittaa 1rst classina. Nyt yritän sitten etsiskellä tuolle nukelle sopivaa kalpeaa kroppaa... ei sitä aluperäistä kroppaa voi oikein muuhun kuin vaate/mallinukeksi käyttää kun tappi on murtunut doh On alkanut muutenkin laittaa nukkeja ekassa luokassa. Melellään haluan Priorityn (koska olen myös malttamaton, pitää päästä kyttäämään missä sen on ;> ) Muovikupla kirjeessäkin on tullut nukke ihan turvassa kunhan nukke ei pääsisi noin vapaasti hakkautumaan...

Ah, taidan saada toisen migreenikohtauksen... -> Sleep
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 17 Tammi - 14:05

^Voi jee Shocked Sad
Mun on pakko kysyä: miksi tilata myyjältä / paikasta johon ei ole tyytyväinen?
Olen nimittäin itse ihan kauhean tarkka... En nyt puhu pelkästään nukeista vaan ihan kaikesta Embarassed Jos joku mättää niin kaupat jää siihen ja takaisin en tule... Olen etsinyt sopivaa kirjahyllyä tms. johon mahtuisi meidän äiskällä majailleet Aku Ankat (julmettu määrä, vanhoja ja uusia) ja mikä urakka se oli!!! Ainoastaan siitä syystä että mulle ei kelpaa mikään Embarassed No, lopulta löytyi ja Akut on nyt mulla. Myönnän että olen hankala asiakas... Vaadin aika paljon ja reklamoin hyvin äkkiä............. Embarassed Kyllä mä pyrin sitten antamaan sitä positiivistakin palautetta...

Mutta ihanaa että päästään rahoittamaan valtiota (tai kenties pikemminkin muita apua tarvitsevia valtioita) erilaisten maksujen muodossa! I love you Evil or Very Mad
Takaisin alkuun Siirry alas
Milia
Model muse
Model muse
Milia


Viestien lukumäärä : 338
Join date : 03.05.2010

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 17 Tammi - 14:08

Tuike, siis tuohon mennessä myyjältä kaikki tuli ihan moiteettomasti... jää kyllä ostamatta tulevaisuudessa.
Ostin nuo nuket siis ajallisesti lähellä toisaan... aikaisemmin lähetti mulle väärän nuken niin silloin homma pelitti ja sovittiin asia...
mutta nyt on muuttunut homma töykeäksi ja välinpitämättömäksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 17 Tammi - 14:14

Ok, nyt tää ymmärtää Laughing Hyvää myyjää on vaikea löytää... Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
Milia
Model muse
Model muse
Milia


Viestien lukumäärä : 338
Join date : 03.05.2010

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 17 Tammi - 14:40

No onneksi on niitäkin on Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1348
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: hyvä palvelu kannattaa   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTo 17 Tammi - 19:19

Milia, älä vaan toivottavasti saa migreeniä! Se kamala sairaus!

Kyllä siinä hermostuu kun paketin tuli viipyy yli 3viikkoa, mutta kyllä se siletä tulee. Juuri tuli puolitoista kuukautta matkailleet nuket.
Kerran yhdet nukenvaatteet matkusti jossain 3 kuukautta - ehdin jo saada rahat takaisin, vaikka kertoin vaan että eipä ole täällä asuja näkynyt...

En ole kohdannut kuin yhden huijarimyyjän, mutta samalla asiantuntemattoman sillä sain Poppy Forget Me Not edullisesti, eli lopputulos ei ollut häviö ollenkaan.
Jos kuitenkin käy niin että paketti ei tule ja luottokortilla maksoit ( paypal) niin luottofirma tulee vastaan - vähän liiankin hätäseen. En ehtiny kun kysyä voinko saada korvausta jos ...
Se oli maksettu jo. Peruin kuitenkin jutun kun paketti sitten sen puolentoista kuukauden kuluttua tuli. Ainut ongelma että luottokunta avasi paypaliin "open case" ja en vieläkään tiedä onnistuiko se sulkeminen.
Kamalan vaikeaa tehdä sille "caselle" mitään sen jälkeen, kun ohjeitten mukaisia "respond"-kohtia ja näin, löytynyt?

Mutta yleisellä tasolla, vaikkapa kivijalkaliikkeissä, jos koen että on ikävää palvelua ja kohtelua, en osta vaikka halvemmalla saisin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Milia
Model muse
Model muse
Milia


Viestien lukumäärä : 338
Join date : 03.05.2010

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTi 22 Tammi - 10:03

Onkohan tuo Pitney Bowes palvelu sitten tämmösen palvelun sisällä kun eBay Global Shipping Progam? Ainakin löytyi jotakuinkin tämmöinen:

quote:
The following additional Global Shipping Program Buyer Terms and Conditions (“Terms”) apply to your purchase of items on eBay.ca through the Global Shipping Program (“Program”):

1.Nature of the Program. Your seller (“Seller”) has chosen to make certain items, which your Seller has listed on eBay.com, available for delivery to Canada (among other locations outside of the United States) through the Program (“GSP Item(s)”), along with certain parcel processing, domestic and international shipping, and customs clearance services (collectively, the “Services”) that are being offered to you by a third party global technology and shipping provider, Pitney Bowes Inc. (“Pitney Bowes”). The pricing that is displayed to you at checkout is inclusive of all shipping and import charges associated with these Services, as described further below.
a.Description of the Services. By purchasing a GSP Item from your Seller, you will be entering into a binding contract with your Seller for the purchase of the GSP Item. You will also be entering into an agreement directly with Pitney Bowes on the terms set forth in these Terms for the provision of the following Services in connection with your order:
i.Parcel processing service. Your Seller shall, upon receipt of your cleared payment, ship the GSP Item to a parcel processing facility located in the United States (“U.S. Shipping Center”), which is managed by Pitney Bowes and operated by a third party logistics provider. Pitney Bowes will oversee the sorting and processing of the GSP Item at the U.S. Shipping Center in preparation for international shipment.
ii.International shipping and tracking service. Pitney Bowes will arrange for the international shipment of your order from the U.S. Shipping Center by a third party shipping carrier (or carriers) to the delivery address designated by you. You and your Seller will be able to track the international shipment of your order from the United States to the designated delivery address within My eBay.
iii.Customs service. Based on information provided by your Seller and obtained during the processing of your order, Pitney Bowes will manage the exportation and, through third party customs brokers, the importation clearance of GSP Items that you have purchased including, as applicable, remitting your payment of import charges to applicable customs and tax authorities, preparing required documentation, making necessary filings, and providing customs authorities with information needed to clear the shipment through customs.

On the auction page it also has "Import charges: to be provided at checkout" ja No additional import charges at delivery

Ja nimenomaan palvelu myydään Jenkeille mutta käsitin, että nuo tuplapostarit tai esim. tuolla eräässä kohteessa oli huutohinta + postarit prioritynä 20 dollaria? ja sitten alla lukee import charges 50 dollaria? -> joka sisältäisi vielä vakuutuksen ja tullit. Onko tuo nyt sitten niin, että jos tuota käyttää niin ei tarttee Suomessa maksaa tulleja kun se on jo ostettu ja listattu tuohon piikkiin?


Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1348
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: asiatekstiä...   netistä ja ebaysta ostaminen EmptyTi 22 Tammi - 20:22

Ingen aning? Perhaps?

On kyllä niin kapulakieltä, etten oikein ymmärrä ja vaikealta tuntuu lukeakin...
Olen kuitenkin sitä mieltä että koko maksettava posti- ja käsittelykulut pitäisi olla etukäteen tiedossa! Ja tuo tulee "yllätyksenä".

No, huolimatta tuosta haluisin palvelua käyttävältä myyjältä toisen nuken antiikki-tuolin...
Ja muuten kyllä, kun se paketti tuli, josta siis maksoin lisämaksut, niin se tuli ilman Suomen tullissa poikkeamista, että tuntuu järkeenkäyvältä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Sponsored content





netistä ja ebaysta ostaminen Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
netistä ja ebaysta ostaminen
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 4Siirry sivulle : 1, 2, 3, 4  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Nukkenurkka :: Yleiset asiat :: Yleinen keskustelu-
Siirry: