Nukkenurkka

Lupa leikkiä ja uskallus unelmoida
 
PääsivuPääsivu  Ohjeet ja tutoriaalitOhjeet ja tutoriaalit  Latest imagesLatest images  RekisteröidyRekisteröidy  GalleriatGalleriat  Kirjaudu sisään  

 

 netistä ja ebaysta ostaminen

Siirry alas 
+9
Evangelina
Isilra
Mimosa
Milia
caracal
SweetNeat
Santra
Silky
tempokisu
13 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
KirjoittajaViesti
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: futuresight37   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyTo 26 Syys - 12:18

Kävi nyt sitten ikävämpi tapaus kuulemma luotettavan ebay-myyjän "futuresight37" kanssa.

Ostin nakun Danian 150+ 32 dollaria. Paketti tuli...tai kirje, ja siellä oli - Danian vaatteet! No en mä niitä enää tarvii.
Avasin ebayssa "case" ja ehdotin että myyjä lähettää oikean tavaran ja laitan vaatteet takaisin, mutta pyysin palautusta 11euroa kun sen postitus maksaa sen, eikä ole minun virheeni.
Kyselin myös myyjän luotettavuudesta w-klubilla - ja mielestäni oli oikein että odotan että nukke tulee ja laitan vaatteet takas vasta sitten.
Moni oli kuitenkin saanut myyjältä hyvää palvelua ja tyytyväisiä, että palstan kautta tuli paljon kehuja. Tosin olin eri mieltä siitä perustelusta, että "kun paljon myy niin virheitä sattuu" - vaikka se olisi vaan se yksi pieni virhe, niin se voi olla juuri sille ostajalle iso juttu, kuten mulle oli ja kun usa:sta lähettää niin aina on uudestaan se 3 viikon odotus.

No, myyjä hermostui ja väitti mun tahranneen hänen maineensa - en missään vaiheessa väittänyt että on epäluotettava, huijaa tai muuta, vain kyselin kokemuksia ja "can he be trusted?". Olin jo luottamassa itse asiassa...
Myyjä palautti koko nuken ostosumman ja haukut siis päälle.

Tulipa hyvä mieli. Kirjoitin kyseiseen topiciin vielä että täältä tuli myyjälle siis paljon hyvää palautetta. Yhden potentiaalisen asiakkaan hän kyllä menetti.

Ostin uuden nakun Danian. Tulossa on vielä yksi vaatteiden kanssa, mutta ajattelin että ihan periaatteesta en myy näitä mitä tuossa on eli en saa ylimääräistä hyötyäkään, vaan sen toisen vaatekerran sitten yritän laittaa myyntiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyLa 28 Syys - 16:46

No joo, virheitä sattuu kaikille, kyllä mä sen ymmärrän. Kun on kyse pitkistä välimatkoista, olisi vaan kaikille helpompaa kun myyjä tsekkaisi että varmasti lähtee oikea tavara oikealle ihmiselle. Kaikilta säästyisi aikaa ja vaivaa, kumpikaan osapuoli ei varmaan tahdo veivata samaa tavaraa edestakaisin Atlantin yli viikkotolkulla. Mun mielestä myyjä olisi voinut lähettää nuken ja ottaa vaatteet takaisin -ja palauttaa ne postarit, koska kuten sanoit, virhe ei ollut sun. Ja se olisi ollut sitten siinä. Että turhaan hän nyt minusta siitä suuttui silent

Makuja on monia. Yhden mielestä joku on hyvä myyjä ja toisen mielestä sama on huono. Itse olen ainakin törmännyt huonoihin jotka ovat olleet mukamas hyviä.
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: harmillinen case   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyLa 28 Syys - 17:21

Mietin mitä itse tekisin jos ostaja saa väärän tavaran? No pidä lahjana ja jos haluan takaisin, maksan postimaksut ilman muuta, ja lähetän uuden tavaran. Toinen vaihtoehto palautan rahat ja pidä lahja.
Oma moka, oma tappio.

Tuli senverta tavallaan valitusta vielä päällepäätteeksi, että en palauta sitä virheellistä tuotetta eli nuken ausa, ajattelin että jos saan 6 eurolla laitettua....mutta harminpalkkana pidän.
Mietin vaan että saikohan asun ostaja sitten nuken?
Asia herätti w-klubissa senverta keskustelua että taisin sohaista ns. arkaan paikkaan.....ja koko topicci poistettiin. Tuli kohtalaisen selväksi- kuten moni on arvellutkin - että myyjä  on Integrity Toysin superVIP-jäsen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyTi 8 Loka - 20:22

^Hehee, just kävi itselleni samantapainen juttu. Tilasin Joen kaupasta silkin ja kasarin. Ylläripylläri kun avasin pakettia! Silkki oli oikea, mutta kasari oli vaihtunut reproksi. Sovittiin että lähetän repron takaisin, he korvaa postarit ja lähettävät mulle oikean nuken. Ehdotin että laittavat sen vasta seuraavaan pakettiin mukaan (tahtoisin saada jotain vielä jouluksi ja kohtahan se pitäis tilata), postikuluthan maksaa melkein yhtä paljon kuin se kasari. Ja niin... homma hoidossa ja kaikki tyytyväisiä Smile Että eipä tuosta ainakaan kenellekään suuttumisen aihetta tullut...
Nyt sitten pieni testi luottamuksen suhteen; saanko nuken seuraavassa paketissa Cool  Täytyy varmaan sit muistaa muistuttaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: pieniä harmeja   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyKe 9 Loka - 7:39

Tässä mun tapauksessani kukaan ei ollut tyytyväinen.
Myyjä suuttui, ja palautti rahat. Koska tuli haukkuja vielä senkin jälkeen niin pidin sen asun ( olisin muuten lähettänyt takaisin) eikä myyjä lähettänyt postikulurahaakaan, en mä toisen virheestä ala maksamaan erityisesti jos tulee haukkujakin.
Jouduin ostamaan toisen nuken kalliimmalla.

Nyt on toinen hieman komplisoitunut tapaus. Ostin englannista Ferrarin ( nuken), ja siinä oli Free Shippping.
Myyjä laittoi kuitenkin viestiä etten ole maksanut postikuluja, totesin ettei siinä ollut valinnanvaihtoehtoa ja maksan kyllä, laita laskua!
ebayssa ei käsittääkseni saa maksella ohi ebayn, eikä pysty laittamaan viestiin omaa paypal-osoitettaan, vai pitäisikö ite maksaa se posti myyjä osoitteeseen ( joka näkyy maksukuitissa) ..mutta se kylläkin on ei-sallittua..harmi. Olisi laittanu siihen ilmoitukseen suoraan postikulut, höh.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyKe 9 Loka - 20:21

Toi on jännä juttu että myyjä suuttuu vaikka itse tekee virheen. Jotenkin käsittämätöntä Laughing  En ole juurikaan tietoinen noista eBayn jutuista, mutta jossain olen nähnyt merkinnän tyyliin free shipping USA. Turha myyjän suuttua jos asiakas ei osaa lukea ajatuksia!
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: lähetys ulkomaille - vaikeeta?   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyKe 9 Loka - 21:11

No, ainakin Ferrarin myyjän kanssa päästiin kauppoihin; ilmeisesti oli vain unohtanut laatia eri postimaksuja eri maihin.
Uusi lasku postikuluista - jotka eurooppaan maksan ihan mieluusti, ei tarvi usasta ostaa...ja nyt on Ferrarin menovedetkin maksettu.
Autoja odotellessa...

Joka tapauksessa aina ärsyää sellaiset myyjät, jotka ei myy kuin omaan maahan.
Ehkä usalaiset ymmärtää, jos se lähettäminen kotimaahan ei edellytä kun paketin viemistä oman oven pieleen ja postipoika noutaa, niin silloinhan todella free shipping on kohtuullista...
Ulkomaille lähetys edellyttää jenkeiltä ihan omatoimista käyntiä postitoimistossa, ja se ilmeisesti on monille liikaa. No, jos välimatkat on isoja...
Sitä olen ihmetellyt, että myös Saksan ebayssa on paljon myyjiä jotka ei suostu lähettään kun Saksaan vaan. Joskus olen yrittänyt kysyä...mutta koko kysymystä ei voi lähettää, jos on ei-saksalainen,
kun siinä on että "vain saksaan". No ei sitten...


Bongasin yhden nuken jonka myyjä oli Venäjältä, ja infossa oli että "vain nouto"??? eli hän myy sellaiselle joka noutaa kotoa. No just. Aika paljon varmaan ostajakandidaatteja...
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: tullausmuutos   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyPe 27 Joulu - 15:35

Jaha, tulee muutoksia tullaukseen.
Tai ainakin minulle tulee, kun olen tilannut paketin HelsinkiVantaan tullipostista tampereen paikallistulliin.
Nyt näin ei voi enää tehdä.

Joko tullattava netissä, ja posti tuo.
Tai voi käydä tullaamassa ja maksamassa paikallistullissa, mutta paketti tulee postin mukana.

Harmittaa, sillä tilaamalla paketti tänne on usein käynyt siten että paketti tuleekin suoraan postiin ILMAN tullimaksuja. Nyt ei tule.
Ja paketin matkustusaika pitenee, joskus usa-finland-matka sujuu nopeammin kuin matka helsingistä pirkkalaan! Netissä ei voi tullata, eikä muuten paikalliskonttorissakaan, ennenkuin se kirje paketista on tullut perille. Senjälkeen kestää se 3 päivää ( jos tullaa 16 jälkeen) ennenkuin paketti on täällä.
Nyt kun olen seurannut vaan paketin kulkua lähetyskoodilla, olen voinut pyytää paketin siirtoa tänne heti kun se paketti on saapunut...

Mietin tässä vaan että usein on tarvinnut katsoa paketti ennenkuin on tiennyt varmuudella mikä kuitti siihen kuuluu, esim. jos lähettäjä laittaa "First Class" kirjeenä, jolloin lähetyskoodi on muotoa LC123456789US, ja paketin tullessa tänne postin/tullin koodi on jotain..MX000001234XX - jos on ostanut ebaysta, lähettäjän oikeaa nimeä ei välttämättä edes tiedä.
Se vaan että jos on useampia "first class" tulossa, niin .....ja avataanko paketit jossain muualla ilman sua?

Yritän jatkossa ostaa jos vain suinkin, niin euroopasta! ^ ja tuo tietää vaan postipojalle enempi töitä, olen aatellut ettei tarvii turhaan kärrätä pakettia kotiin, en ole kuitenkaan kotona ja joudun hakeen postista. Nettitullaus on ollut ainakin minulle hankala, joudun aina lähettään kuitit, jolloin tulli pääsee käsiksi linkistä paypal-ostosivulleni ( ja ei periaatteesta sinne ole asiaa kun mulla vaan), samoin joudun käyttään 5 avainlukuparia yhden paketin takia. ( eka yritys, lisäselvitys, odotuksen jälkeen uudet kirjautumiset ja maksut).
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyPe 27 Joulu - 20:59

^ Ai  Surprised  Aina ne on muuttamassa jotain...

Itse olen kokenut nettitullauksen älyttömän helpoksi. Tullista tulee ilmoitus että tullattava ->tullaan ->paketti tulee kotiin YLEENSÄ seuraavana päivänä. Jos en ole kotona (enää en odottele, se ei aina välttämättä tule seuraavana päivänä), paketti menee postiin ja voin hakea sen sieltä. No joo, aikaahan siinä kuluu tietty.

En ole ikinä joutunut tekemään lisäselvitystä. Siis... sieltä tulee sähköpostia että halutaan sitä ja sitä..? Kuitti siis yleensä..? Tuon lisäselvitysjutun takia en uskalla ikinä tullata halvemmalla arvolla kuin paketti oikeasti on. Koska jos ne tahtookin kuitin, ja kuitissa lukee $200 ja olen mennyt ilmoittamaan $20... Silloin on hätä kädessä  Laughing 
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: liikaa paketteja   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyPe 27 Joulu - 21:15

^ jos ne ihmetteli kun pakettia pukkaa jatkuvasti, ja yhtäkkiä alettiin vaatia lisäselvitys AINA. Aluksi se tuli JOSKUS.
Mä kyllästyin. Itse asiassa nyt Global Shipping Programm onkin kätevämpi menetelmä.

( No, eihän pakettia voi tällä tahdilla pukatakaan kun tulee se asuntolaina.., ehkä tämä on Luojan kasvatusmenetelmää)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Evangelina
Bild Lilli
Bild Lilli
Evangelina


Viestien lukumäärä : 1084
Join date : 22.04.2010
Ikä : 36
Paikkakunta : Keski-Suomi

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyPe 27 Joulu - 22:48

Marraskuussa kun tullasin nettitullauksen kautta nukkepakettia, sain tullin laskun maksettavaksi saman tien  scratch Siis ei tarvinnut odotella mitään päätöstä. Ihan normaalisti täytin sen nettilomakkeen, jonka jälkeen minut ohjattiin suoraan maksamaan se summa, joka laskurilla oli laskettu ilmoittamieni hintatietojen perusteella Suspect Jotenkin ihmettelin sitä, kun muistelin, että edellisellä kerralla olin päivän odotellut tullauspäätöstä. No en valittanut paketti oli seuraavana päivänä postista noudettavissa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://nukkenurkka.4umer.com
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyLa 28 Joulu - 16:41

^ Näin minäkin joka kerta. Nettilomake vie suoraa maksutapahtumaan, valitsen vaan mitä pankkia käytän ja... vips! Rahat lähtee ja nukke tulee  clown 
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: epäilyttävä vakioasiakas   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyLa 28 Joulu - 18:21

^ eikö teiltä ole koskaan kysytty lisäselvitystä, tai odotutettu että käyvät tarkistamassa onko se varmasti se oikea paketti joka natsaa ilmoitukseen ja ebay-sivuun?
Minulla nimittäin on. Sitten saa 1-2 päivää odottaa ja käydä välillä katsomassa onko tullauspäätös jo tehty, ja aina siihen joutuu ne avainlukuparit laittaan.
Siksi menen mieluummin sen kuitin kanssa tullikonttoriin niin asia hoituu yhdellä "istunnolla".

Olen ihan kiltisti tullannut, mutta ovat ottaneet mun "syyniin".

Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyLa 28 Joulu - 19:52

^ Aina mennyt ihan kerralla. Sä oot erityissyynissä  grinning Tai jos ne on tarkempia eBayn suhteen  scratch  Mulle tulee lähinnä nettikaupoista Jenkeistä. Mut luulisi ettei siinä ole eroa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Evangelina
Bild Lilli
Bild Lilli
Evangelina


Viestien lukumäärä : 1084
Join date : 22.04.2010
Ikä : 36
Paikkakunta : Keski-Suomi

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyLa 28 Joulu - 20:55

Olen kyllä aikaisemmin joutunut sen 1-2 päivää odottamaan tullauspäätöstä, mutta viime kerralla ei tarvinnut odotella.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://nukkenurkka.4umer.com
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: vakioasiakas   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyLa 28 Joulu - 21:54

Mä veikkaan että kun paketteja on tullut niin paljon. Jos ne aattelee että mulla on joku bisnes?
Josta tuli mieleen etten ole ikinä ostanut nukkea tarkoituksenani myydä se heti eteenpäin. Monihan esim. w-klubilla näin tekee, ostaa edullisemmin klubihintaan ja melki välittömästi niitä on myynnissä kalliimmalla. Tai jo ennakkomyynnissä. Jälleenmyyjät on sitten erikseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
AliceX
Fashionista
Fashionista
AliceX


Viestien lukumäärä : 80
Join date : 11.03.2012

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyLa 15 Maalis - 17:32

Minä en ole koskaan joutunut nettitullauksessa odottamaan tullipäätöstä, vaan se tulee samantien ja maksan sen heti. Eikä onneksi ole tähän mennessä tarvinnut mitään lisäselvityksiäkään annella *koputtaa puuta* Ebay-ostoksia on varmaan suurin osa paketeistani.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.nukkejenaika.blogspot.com
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyPe 28 Maalis - 15:52

^Sama täällä; päätös tullut heti enkä ole minäkään törmännyt lisäselvityksiin. Mutta sen takia en uskalla tullata väärällä arvolla (ei, eihän me ikinä veropetosta tehtäisikään!!!). Kerran yhteen tulliin jääneeseen pakettiin oli laitettu n. viidenkympin hintalappu. Minä tietysti kilttinä tyttönä tullasin 150. Pakkohan se oli, kuittien mukaan. Jos ne olisivat pyytäneet kuitit, mitä olisin sanonut? Näppäilyvirhe? Ihan kuin uskoisivat  Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyMa 28 Huhti - 15:47

Onko tuo Angelic Dreamzkin nyt sitten lopullisesti suljettu?  Shocked 

Mulla on uuden kaupan testaus työn alla: [You must be registered and logged in to see this link.] Saksalainen (ei tulliongelmia, jess!) ja ainoa kieli on näköjään saksa. Tilasin just sen uuden morsiansilkin ja postarit Suomeen oli 8,20. Sivuilla lukee että ei väliä montako nukkea ostaa. Voi ilmeisesti tehdä jonkun jättimäisen kimppatilauksen ja maksaa vain 8,20  Laughing   Wink
Tein siis tilauksen netissä ja sain tilausvahvistuksen ja maksutiedot sähköpostitse. Maksoin ja... no, nyt sitten jännitetään...

Onko joku täällä käyttänyt tätä kauppaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: luotettava pulju paitsi saatavuuspäivytys tökkii   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyMa 28 Huhti - 18:54

Ilmeisesti.

No minä olen ostanut b-dollsplanetista paljon. Englanniksi! Kyllä ne vastaa englanniksi ihan sujuvasti.
Postimaksu menee kyllä painon mukaan, mutta vastaussähköpostissa on se postikulu.

Paketti tulee muistaakseni DPD:n kautta. Tulee ilmoitus että on käyty- niin jos ei ole ite kotona, pakettihan tuodaan kotiin ensin - ja sitten pitää ottaa yhteyttä...kyseisen firman toimisto on ihan tässä lähellä niin olen soittanut että haen itse.

Tuo dollsplanet on ollut hyvä kauppa - PAITSI. Olen perunut kolme tilausta, kun olen laittanut ostokset koriin ja "pääkohteen" lisäksi sitten muutakin....
Kas sitten on tullut postia että pääkohdetta ei olekaan saatavilla. En ole sitten ottanut muitakaan.
Eli on käynyt Murphyn postimyyntilaki toteen "tuote, jonka takia alunperin yleensä tilasit, on loppu".

Paketti kuitenkin tulee sieltä varmasti.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyTi 29 Huhti - 19:11

^ Kiitos! Hyvä tietää että englanti toimii jos tulee stoppi saksan kanssa  grinning Ja hyvä tietää että joku on heiltä ostellut! Vähän turvallisemmalla mielellä...  ChibiChibi  eBaystä mä heidät bongasin ja sitten menin katsomaan verkkokaupan sivuja. Ja rekisteröidyin. Ja tilasin.

Niin mäkin ajattelin, että pakkohan niiden postikulujen on mennä painon mukaan  Laughing  Tää on vaan niin hauskasti ilmaistu: "Versand nach: Österreich,Luxemburg,Lichtenstein,Niederlande,Dänemark,Finnland,Belgien 8,20€. (egal wie viele Puppen Sie kaufen) "

Olis kiva löytää hyvä paikka Euroopasta niin ei tarvis huolehtia tullijutuista...

Mulla on pari kertaa käynyt sama juttu että sitä pääkohdetta ei ollutkaan. Ainakin Gigin kanssa. Gigi´s dolls oli siis pitkään mun lempparikauppa Euroopassa mutta sitten se otti ja lopetti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Silky
Takara Jenny
Takara Jenny
Silky


Viestien lukumäärä : 1370
Join date : 05.05.2010
Ikä : 43

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyTo 15 Toukokuu - 15:59

Nyt on paketti Saksasta tullut ja oikein hyvin toimi  sunny  Ei tosin mitään kotiinkuljetusta, postilaatikossa odotti lappu että haettavissa postista (ja olin siis kotona kun posti tuli, eivät käyneet ovella), ja kävin hakemassa. Suositeltava kauppa  Smile 
Takaisin alkuun Siirry alas
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: minibarbie   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyTi 1 Heinä - 1:03

Uskoisin että jotkut muutkin ovat ostaneet monoja minibarbielta?

Semmoinen vaan että ei tarjoa "combined shipping option" - aiemmin on ollut "free shipping" ja senjälkeen monopaketti tuli 3.5dollarilla.
Yksien monojen posti on 3.5dollaria. Jos osti useammat ( mikä kannatti) myyjä laittoi uutta laskua ja posti oli tuo sama.

Keräilin äskön viidet monot ja yksi paita, ja yritin sitten "request the total" - jonka jälkeen tuli error, ja joka tavarasta meni erikseen tuo 3.5dollarin posti.
Ei hyvä.
Eihän se nyt iso summa ole, mutta kuitenkin harmittaa koska todellinen posti lienee sitä 3.5dollaria, samassa paketissahan se tulee yhdet ja viidet monot.

Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
tempokisu
Takara Jenny
Takara Jenny
tempokisu


Viestien lukumäärä : 1349
Join date : 27.05.2012
Ikä : 58
Paikkakunta : pirkkala

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: huuto.net - kiitos ja näkemiin   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyKe 13 Elo - 13:25

Laitoin barbiet huutonettiin, ja ostaja löytyi - suostuin 25% alennukseen.

Mutta.
Ostaja ei maksanut koko postimaksua, ja tästä hänelle ihan ystävällisesti huomautin - että annoin niin reilun alennuksen että tarvisin koko postimaksun. Ilmoitin myös että aina on mahdollista myös perua kauppa.

Hän tästä suuttui aivan silmittömästi, mitä en ymmärrä ollenkaan. "luuletko että tahallani jätin maksamatta, pidä rahat ja nuket"
???
Oli kyllä todella outo reaktio - jos postimaksu tuli erilailla vahingossa niin voisihan sen kätevästi korjata, ja vaikka selittää että oho.

No, tästä nyt seuraa tietysti mulle todella negatiivista palautetta, itse en aio laittaa minnekään mitään ( vaikka mieli tekisi). Ensimmäinen myynti huutonetissä, ja heti erittäin ikävä kokemus.
Kyse on periaatteesta. Jos minä joustan, ja aika paljon joustan, niin ostajan pitäisi kyllä olla mielissään, eikä raivostua kun pyydän postikuluja.
Nukethan meni pilkkahinnalla, yhdellä on asukin ( Poppy Parkerin) pelkästään kalliimpi kun koko paketti.
Annan mieluummin vaikka ilmaseen, jos tulee jollekin iloinen mieli kun riidellä jostain postimaksusta.

No, mietin tässä että mitä teen.
Pyysin ostajalta tilitietoja että palautan rahat. Toinen vaihtoehto on lähettää 3 nukkea, mutta en halua nukkeja noin ikävään kotiin!
Soitin pankkiin ja koitan jos sieltä saataisiin palautettua rahat samalle tilille mistä tulivat.

Mun huuto.net- myynteily loppui tasan tähän.  Evil or Very Mad

Lisäys: pankista ei voida auttaa, ostajan olisi annettava tilitiedot.
Jos tilitietoja ei tule, lähetän ostajalle 3 nukkea, joka vastaa alkuperäistä hintaa - mutta tuntuu todella kummalliselta, miksei koko postimaksua voitu maksaa? tai antaa tilitietoja kaupan perumiseksi?
On kyllä tosi äkkipikainen ihminen se ostaja. Miespuolinen.
Ja tapaus jäi vaivaamaan tosi paljon.


Viimeinen muokkaaja, tempokisu pvm Ke 13 Elo - 16:27, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : päivitys)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://tempokisu.kuvat.fi
Evangelina
Bild Lilli
Bild Lilli
Evangelina


Viestien lukumäärä : 1084
Join date : 22.04.2010
Ikä : 36
Paikkakunta : Keski-Suomi

netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 EmptyPe 15 Elo - 9:54

^Onpa ikävää, että heti ensimmäisenä törmäsit tuollaiseen tapaukseen. Ovat selkeästi vähemmistö huuto.netin käyttäjien joukossa, mutta valitettavan äänekäs sellainen. Ei kait tuollaisissa tilanteissa auta kuin yrittää olla provoisoitumatta ja olla extra-ystävällinen (oikein toisen kiusaksi What a Face ), vaikka kuinka harmittaisi toisen käytös.

Välillä ärsyttää tekstimuotoinen viestintä ennalta tuntemattomien henkilöiden kanssa juuri sen takia, että tekstiä ja sen takana olevia asenteita on liian helppo tulkita väärin good/evil Ja sitten kun tulkitaan väärin, niin valitaan kaikkein pahin mahdollinen vaihtoehto ja luetaan rivien välistä sellaista, mitä siellä ei ole. Sinunkin tapauksessasi ostaja on päätynyt tulkitsemaan lähettämäsi asiallisen viestin veriseksi loukkaukseksi, mistä sitten seurasi hänen puoleltaan todella negatiivinen (pitäkää tunkkinne) reaktio asiaan.  

Toivottavasti tilanne selviää/selvisi parhain päin.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://nukkenurkka.4umer.com
Sponsored content





netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: netistä ja ebaysta ostaminen   netistä ja ebaysta ostaminen - Sivu 3 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
netistä ja ebaysta ostaminen
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 4Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Nukkenurkka :: Yleiset asiat :: Yleinen keskustelu-
Siirry: