- Silky kirjoitti:
- Evan Lammily on jännä nukke ja tosiaan poikamainen ainakin tyttömäisen Barbien vierellä! Kasvot on kivan puhtaat (tuosta voisi kehitellä vaikka mitä...). Mua kuitenkin häiritsee tuo tavallisuuden korostaminen. Miksi pitäisi olla niin tavallinen? Mitä se tavallisuus edes on? Suurin osa meistä ihmisistäkin on kuitenkin vähän erikoisia, jokainen omalla tavallaan Itse korostaisin mieluummin sitä. Nuket on fantasiaa ja leikkiä, siksi en oikein innostu "taviksesta" Joka tapauksessa kiinnostava nukke, olen itsekin harkinnut että pitäiskö ostaa.
Lammily on tosiaan aika poikamainen, mutta se tässä nukessa ehkä juuri miellyttääkin, koska itsekin olin/olen melkoinen poikatyttö, niin on ihan kiva, kun on myös niitä ei niin tyttömäisiä vaihtoehtoja
Tavallisuus on vähän outo käsite, kun puhutaan kuitenkin muovisista nukeista. Itse tykkään keräillä erikoisia nukkeja ja nukkemaailmassahan tämä nukke on tällä hetkellä enempikin erikoisuus kuin tavis, joten tavallisuus taitaa olla siinäkin mielessä huono termi kuvaamaan tätä nukkea
Onhan näitä ihmismäisemmin mittasuhtein varustettuja nukkeja toki ollut historian saatossa useampiakin, joten ei tämä siinä mielessä uniikki nukke ole.
- Silky kirjoitti:
Lammily-kysymystulva: Mistä hommasit? Hintataso? Millainen näppituntuma? Siis onko Barbien tuntuinen kädessä vai ihan erilainen? Käykö sille vain omat vaatteensa; miten kengät?
Pakko vielä sanoa: ihan tavikseksi sillä on harvinaisen muhkea tukka... Ettei vaan olisi hiuksia jatkettu..?
Tilasin ennakkoon Lammilyn valmistajan nettisivuilta (
https://lammily.com/) ja tilasin samalla myös vaatesetin, mutta tämän hetkisen tiedon mukaan vaatesettejä yms. oheismateriaalia aletaan postittamaan vasta helmikuussa. Nuken hinta on $25 + postikulut $13,95 (postarit yhdelle nukelle), joten siitä voi laskea päivän muutoskurssin mukaisen eurohinnan. Reilut kolmekymppiä joka tapauksessa. Tykkäsin kovasti nuken pakkauksesta, joka playline Barbien kammottavien muovilaatikoiden jälkeen tuntui suorastaan luksukselta. Kokonaisuutena minusta pakkausmateriaalit oli valittu järkevästi ja ensikontakti on miellyttävä jo ennen kuin pakkaus on avattu.
Nuken näppituntuma on hyvä ja tuntuu kokolailla paremman puoleiselta playline Barbielta, en ehkä ihan keräilynukkeihin lähtisi vertaamaan, mutta ihan laadukkaalta nukke kuitenkin tuntuu. Nilkan ja ranteiden nivelten kestävyyttä kuitenkin epäilen suuresti, vaikuttavat melko hempuloilta, vaan toisaalta eipä tuollaiset ohkaset nivelet muillakaan nukeilla niitä vahvimpia kohtia ole. Lapselle en ehkä nukke antaisi, koska veikkaan että leikeissä ainakin nilkan nivelet hajoaisivat hyvin herkästi. Lammilyn kroppaa voisi kuvailla BB-vartalon ja Live Action Barbien kroppien risteymänä eli kädet ja jalat ovat "nihkeää" ihomaista materiaalia ja keskikroppa BB-tyylisesti taipumaton. Barbien tavoin tällä tavisneidollakin on vakavia ongelmia istumisen kanssa
Jotain esim. kasari Barbien reilun kokoisia paitoja ja joitain joustavia mekkoja yms. varmastikin voi käyttää, mutta käytännössä kuitenkin vaatii oman erillisen vaatevarastonsa, koska nukke on huomattavasti Barbieta lyhyempi ja tukevampi. Kengistä ehkä Kenin kengät saattaisivat sopia, en ole vielä kokeillut ovatko ne liian isoja vai sopivia, mutta jalka on siis Barbeihin tottuneille jopa BB-vartalon räpyläjalkoja suurempi shokki
Itse mieltäisin Lammilyn ehkä enempi Skipperin kuin Barbien vaihtoehdoksi, koska Barbie on selkeästi aikuismaisempi nukke. Hiukset ovat tosiaan Barbietyyliin melko pitkät ja mietiskelinkin, että kehtaisinko heti lyhentää hiuksia, jotta olisivat vähän luonnollisemmissa mitoissa, mutta en vielä lähtenyt siihen. Hiukset tuntuvat olevan hyvää materiaalia, jotain Saran-kuidun ja Barbien höttöhiusten välimaastosta. En ole kokeillut vielä kestääkö lämpökäsittelyä, mutta sekin on varmaan edessä, silä haluaisin hiusten laskeutuvan vähän luonnollisemmin.